Financier natuurbeheer met betaald parkeren

Op de vraag van de gemeente Den Helder hoe ze het beheer van duinen en bossen betaalbaar konden houden, bedachten studenten Bos- en Natuurbeheer creatieve oplossingen. Dat liep uiteen van het plaatsen van windmolentjes in de natuurgebieden tot het uitbaten van een zorgcentrum waar ‘behandelingen in de natuur’ aangeboden worden. Eén groepje studenten opperde: “Voer betaald parkeren in.” Het plan ‘Natuurlijk parkeren’ werd door de jury, met opdrachtgever Stam als voorzitter, uitgeroepen tot beste presentatie. Het plan zat dan ook degelijk in elkaar. Elke euro parkeergeld zou in de plannen van de studenten daadwerkelijk ten goede komen aan onderhoud van het natuurgebied. Ze stelden voor een stichting op te zetten die het parkeergeld int, zodat het niet in de grote pot met algemene middelen verdwijnt van de gemeente Den Helder. Bovendien moest op de parkeerplaats een bord geplaatst worden waar precies uitgelegd staat hoe het geld besteed wordt. Voor meer zie Link.

Dit bericht is geplaatst in Divers, Natuurbeheer, Trends met de tags , , . Bookmark de permalink.